English
توصيل مجاني لجميع الطلبات بإجمالى ٦٥٠ج أو أكثر داخل القاهرة والإسكندرية

مشترياتك

0 items
لا يوجد مشترايات لديك
Image

أفضل روتين يومي للبشرة بالخطوات وأهم المنتجات

غسول مقشر للبشرة - ريبيرث
نفذت الكمية
سيروم حمض الهيالورونيك
EGP 720.00 EGP 648.00
إضافة لعربة التسوق
أبلغني عند توفره
قطن لإزالة المكياچ قطن لإزالة المكياچ
١+١ مجاناً
رول أون واقى شمس SPF 50+ رول أون واقى شمس SPF 50+
نفذت الكمية
سيروم لكنتور العين سيروم لكنتور العين
EGP 180.00 EGP 153.00
إضافة لعربة التسوق
أبلغني عند توفره
مرطب بلوم بتر للبشرة

تعتبر العناية بالبشرة جزءًا أساسيًا من روتيننا اليومي،وده لأنها بتعكس صحتنا الداخلية واكيد بتزيد من ثقتنا بنفسنا، بس على الرغم من إن الموضوع ممكن يبان سهل، بس مع  وجود العديد من المنتجات والروتينات المتاحة، ممكن  يكون من الصعب تحديد أيه هو المناسب، أو أيه هو الأفضل لبشرتك. 

عشان كده في المقال دي من سورس بيوتي، هنعرفك على بعض خطوات روتين يومي مثالي لبشرة مشرقة ونضرة، مع التركيز على أهمية كل خطوة، وطبعًأ مش هننسى إننا نعرفك على بعض أفضل المنتجات الموجودة على موقع سورس بيوتي اللي ممكن تطلبيها بكل سهولة وكمان تقدري تستمتعي بالخصومات اللي موجودة طول الوقت. 

الخطوات الأساسية لروتين العناية بالبشرة

التنظيف

غسول مقشر للبشرة - ريبيرث

أول خطوة في روتن العناية اليومي بالبشرة، هي أكيد التنظيف، وده لأنه بيساعد على  إزالة الأوساخ والزيوت الزائدة والمكياج التي تتراكم على البشرة طوال اليوم.

وده ممكن يكون سهل مع وجود غسول جدلى برايد ، اللي هو اتنين في واحد غسول مقشر للبشرة من  ريبيرث، وتقدري تستخدميه مرتين يوميًا، صباحًا ومساءً، دلكي وجهك بلطف بحركات دائرية، ثم اشطفي جيدًا بالماء الفاتر.

قطن لإزالة المكياچ من نوت بوتانيكالز

لزيادة وتعمق خطوة التنضيف، يبقى مش محتاجة غير قطن لإزالة المكياچ من نوت بوتانيكالز، غير أنها هتساعدك في التنضيف العميق أو ال Double Cleansing، هي كمان قابلة للغسل، يعني هتقعد معاكي أطول فترة ممكنة، وهتسيب وشك منور و نضيف و هتديكي إحساس بالانتعاش و الإشراقة طول الوقت.  

السيروم

سيروم حمض الهيالورونيك من هيكا 

في الخطوة دي من روتين العناية بالبشرة، مهم يكون في تونر أو أي سيروم خاصة لو سيروم هايلورنيك أسيد، عشان يساعد إعادة درجة الحموضة في البشرة، وبيقفل المسام و بيساعد على حماية البشرة من التعرض للأتربة أو الأوساخ. 

وعشان كده في الخطوة بنرشحلك وبقوة سيروم حمض الهيالورونيك من هيكا، لأنه بيقلل من الخطوط الدقيقة والتجاعيد، بيشد البشرة، وبيحافظ على بشرتك  مترطبة. 


وأكيد مش هننسى العين من روتين العنياة بالبشرة، لأن تحت العين بيكون هو أكتر مكان ممكن يبان فيه التعب أو الإجهاد، عشان كده هيلماديرم سيروم لكنتور العين، هيكون رفيقك الفترة اللي جاية، بفضل تركيبته متطورة غنية بالفوائد الفعالة لحمض الهيالورونيك المضاد للشيخوخة. 

ترطيب البشرة

مرطب بلوم بتر للبشرة من باداس بيوتى

وطبعًا دي خطوة مهمة جدًا في روتين العناية بالبشرة اليومي، وده لأنه بيحمي البشرة من الجفاف، وبيحفظ الترطيب جوه البشرة، وطبعًا مش هيكون في أحسن من  مرطب بلوم بتر للبشرة من باداس بيوتى، وتقدري تستخدمي المرطب مرتين في اليوم. 

حماية من الشمس

سورس بيوتى Let's Moisturize & Protect SPF 50+

وطبعًا دي خطوة مهمة جدًا في روتين العناية بالبشرة، لأنها بتحمي البشرة من الأشعة فوق البنفسجية الضارة التي تسبب الشيخوخة المبكرة واللي ممكن تاثر على البشرة بشكل عام، 

ومهم جدًا يكون واقي الشمس، بعامل حماية SPF 50+، وعشان كده هنقدر نرشحلك بقوة Let's Moisturize & Protect SPF 50+ من سورس بيوتي اللي هيحمي بشرتك و هيساعد على الترطيب. 

روتين العناية بالبشرة هو استثمار في صحتك وجمالك. من خلال اتباع هذه الخطوات والنصائح، يمكنك الحصول على بشرة مشرقة ونضرة وشابة. وافتكري دايمًأ أن العناية بالبشرة هي رحلة، فأكيد ماتنسيش تستمتعي بيها!