English
توصيل مجاني لجميع الطلبات بإجمالى ٦٥٠ج أو أكثر داخل القاهرة والإسكندرية

مشترياتك

0 items
لا يوجد مشترايات لديك
Image

أفضل واقي شمس للبشرة الحساسة في الوقت الحالي

نفذت الكمية
اكسترا صن سكرين چل +SPF 50 اكسترا صن سكرين چل +SPF 50
صن بلوك سبراي SPF+50
نفذت الكمية
چل تفتيح بعامل حماية +SPF 50
وفر ج.م 20.00
كريم واقي من الشمس
EGP 200.00 EGP 180.00
إضافة لعربة التسوق
أبلغني عند توفره
ميلاتيكس كريم SPF50+
EGP 269.00
إضافة لعربة التسوق
أبلغني عند توفره
كريم بايو سولارى +SPF 50 كريم بايو سولارى +SPF 50

كلنا عارفين إن أصحاب البشرة الحساسة، بيعانوا لحد ما يلاقوا المنتج اللي يمشي مع بشرتهم من غير ما يعمل حساسية. خاصة واقي الشمس ، عشان كده في سورس بيوتي، زي ما عودناكم إننا هنفضل دايمًا معاكوا لحد ما تلاقي المنتجات المناسبة ليكوا، عشان كده في المقالة دي هنرشح 6 منتجات من أفضل  واقي شمس للبشرة الحساسة. وتقدري تعرفي منتجات تانية تتناسب مع بشرتك الحساسة، من خلال الQuiz دي اللي هتعرفك أكتر على المنتجات ومكوناتها اللي مناسبة ليكي أكتر. 

أفضل واقي شمس للبشرة الحساسة

1- أوركيديا- كريم بايو سولارى +SPF 50

أول كريم واقي شمس للبشرة الحساسة، معانا في القائمة هو كريم بايو سولارى +SPF 50.  الكريم ده، مناسب للبشرة الحساسة وده لأنه هيحمي البشرة من أشعة الشمس واللي ممكن تسبب حروق للبشرة، بس بفضل أكسيد التيتانيوم و أكسيد الزنك اللي موجودين في الكريم، هيناسب بشرتك جدًا سواء إن كانت جافة أو حساسة، ده غير أنه مناسب للجسم كله و البشرة.  ولنتايج أكتر فعالية تقدري تستخدمي كمية مناسبة على البشرة والجسم قبل التعرض للشمس و تجديد استخدامه، خاصة بعد السباحة.  

2- حياة -ميلاتيكس كريم SPF50+

قبل ما تختاري أي كريم واقي للشمس للبشرة الحساسة، مهم يكون فيه العوامل دي، منها الترطيب، وده هيكون باين في المكونات الداخلية للمنتج زي أنه يبقى في زيوت طبيعية ومرطبة اللي بترطب البشرة بعمق. 

وتاني حاجة لازم تبقى موجودة، هي إن المنتج يكون فيه عامل حماية قوي أو اللي هو ال SPF وآخر وأهم حاجة أنه يكون ملمسة مناسب لبشرتك الحساسة، لأن الملمس الكريمي للكريم قوامه هيبقى مناسب اكتر مع البشرة الجافة أو الحساسة.  

وده كله موجود في كريم حياة -ميلاتيكس كريم SPF50+  اللي متوفر على موقع سورس بيوتي. 

3- ڤاكيشن -كريم واقي من الشمس

لو بتدوري على واقي شمس يحمي من أضرار الشمس، يكون مناسب للبشرة الحساسة أو البشرة الجافة، وكمان يكون عليه خصم إضافي عند الطلب من على الأبليكيشن يبقى مافيش غير كريم ڤاكيشن - سورس بيوتى - كريم واقي من الشمسالكريم ده مميز أنه مقاوم للمياه، وبيعمل على تأخير ظهور التجاعيد

4- ستارڤيل چل تفتيح بعامل حماية +SPF 50

في الواقع مش انتي بس اللي بتعاني من البشرة الحساسة، في الآلاف من أصحاب البشرة الحساسة بيعانوا من ده، عشان كده بنقدم من خلال القائمة دي  أهم سمات منتجات البشرة الحساسة بشكل عام وواقي الشمس على وجه خاص، عشان تختاري المنتج الأمثل بالنسبة لكِ.

ومعانا في القائمة المرة دي هو  ستارڤيل چل تفتيح بعامل حماية +SPF 50وده مناسب للبشرة الحساسة بسبب قوامه الجل اللي بيكون خفيف على البشرة و مش بيسبب تهيج للبشرة، وبيغذيها و بيوحد لون البشرة. 

5- إنفينيتي فارما- صن بلوك سبراي SPF+50

واحد من أشهر المنتجات لحماية البشرة هو صن بلوك سبراي SPF+50 من إنفينيتي فارما، اللي هيوفر حماية لبشرتك من أشعة الشمس و هيكون خفيف على البشرة عشان هو سبراي. وغير أنه بيحمي البشرة من أشعة الشمس الضارة، هو كمان بيحمي من علامات تقدم العمر، وهو مناسب لكل الأعمار لأنه آمن على البشرة وخالي من الروائح.

6- بوباي - اكسترا صن سكرين چل +SPF 50

دلوقتي هتقدري تتخلصي من تصبغات البشرة اللي الشمس ممكن تسبيها من خلال بوباي اكسترا صن سكرين چل +SPF 50 اللي قوامه خفيف على البشرة، وبيحميها من أشعة الشمس فوق البنفسجية. 

اقرائي ايضًا: أفضل طرق للعناية ببشرتك في الصيف