English
توصيل مجاني لجميع الطلبات بإجمالى ٦٥٠ج أو أكثر داخل القاهرة والإسكندرية

مشترياتك

0 items
لا يوجد مشترايات لديك
Image

واقي شمس رخيص وحلو: وداعاً لأشعة الشمس الضارة مع ميزانية محدودة!

 صن سكرين سيمبلى وان السائل  صن سكرين سيمبلى وان السائل
Save EGP 44.85
فلويد واقى شمس SPF+50 فلويد واقى شمس SPF+50
EGP 299.00 EGP 254.15
إضافة لعربة التسوق
أبلغني عند توفره
<span>چل كريم واقي من الشمس +SPF 50</span>
نفذت الكمية
اكتي سولير كريم للحماية من الشمس اكتي سولير كريم للحماية من الشمس
Save EGP 22.00
واقى شمس خالى من الزيوت
EGP 220.00 EGP 198.00
إضافة لعربة التسوق
أبلغني عند توفره
<span>واقي شمس بعامل حماية +50</span>

مع اقتراب فصل الصيف وارتفاع درجات الحرارة، بيبقى من أساسيات الشنطة معاكي لازم يبقى في واقي شمس ( Sunblock).

بس عشان عارفين إن بقى في ازدياد في الاسعار وخاصة منتجات التجميل المختلفة، في المقالة دي من سورس بيوتي، هنعرفك على أفضل 7 منتجات رخيصة وفعالة للوقاية من الشمس، و هيحافظ على بشرتك من أشعة الشمس الحارقة و الضارة، لو مهتمة تعرفي أكتر، كملي المقالة للآخر، وكمان ممكن تعرفي أكتر عن المنتجات المختلفة اللي هتنساب بشرتك من خلال ال Quiz دي من سورس بيوتي، تقدري تعرفي نوع بشرتك و المنتجات اللي تمشي معاه من هنا

أفضل واقي شمس رخيص وحلو

1- صن سكرين سيمبلى وان السائل من سيش

هل في أحسن من إن يكون منتج واحد في 7 فوائد وسعره هيناسب كل الميزانيات؟ صن سكرين سيبملي وان السائل من سيش هو اللي حل المعادلة الصعبة دي  وده لأنه واقي شمس سائل خفيف الوزن وسهل الامتصاص. يوفر حماية واسعة النطاق من أشعة UVA و UVB. مناسب لجميع أنواع البشرة، بما في ذلك البشرة الحساسة. 


2- فلويد واقى شمس SPF+50 من هيلماديرم

لو بتدوري على واقي شمس يكون بعامل حماية +50 و يحمي من أشعة الشمس والأشعة فوق البنفسجية الضارة وكمان يحمي من أعراض الشيخوخة يبقى الصن بلوك ده فلويد واقى شمس SPF+50 من هيلماديرم هو المناسب ليكي.  

المميز في الكريم ده أنه واقي شمس سائل مقاوم للماء والعرق. يوفر حماية عالية من أشعة UVA و UVB. مناسب للبشرة الدهنية والمختلطة. سعره معقول ويستحق الجودة.


3-چل كريم واقي من الشمس +SPF 50 من  تيلوفيل

لو بتدوري على كريم بس يكون ملمسه جل و سريع الإمتصاص و حجمه مناسب وسعره مناسب جدًأ، يبقى أكيد الحل في چل كريم واقي من الشمس +SPF 50 من  تيلوفيل. 

وده لأنه واقي شمس جل خفيف الوزن وغير دهني.، وكمان هو مناسب لجميع أنواع البشرة، بما في ذلك البشرة الحساسة. تقدري تطلبيه من هنا و تستمتعي بالخصومات الموجودة لفترة محدودة. 

اقرئي ايضاً: كيفية العناية بالبشرة المختلطة في الصيف

4- اكتي سولير كريم للحماية من الشمس من  ديرماكتيڤ

 مافيش أحسن من صن بلوك يكون مناسب مع نوع بشرتك، وكمان يكون مرطب كويس للجلد و بيتم امتصاصه بسرعة و بيعمل مهمته الأولى وهي حماية البشرة من أشعة الشمس الضارة، يبقى اكتي سولير كريم من ديرماكتيڤ هو اللي أكيد بتدوري عليه. من مميزات الكريم ده أنه واقي شمس كريمي غني بمضادات الأكسدة.

5- لوشن واقى من الشمس من بوبانا

لوشن واقي من الشمس هو منتج ضروري للعناية بالبشرة وحمايتها من أضرار أشعة الشمس. اختاري النوع الذي يناسب بشرتك واستخدميه بشكل منتظم لتحصلي على بشرة صحية وجميلة. 

عشان كده بنرشح بقوة  لوشن واقى من الشمس من بوبانا هيحمى بشرتك من الأشعة فوق البنفسجية بنوعيها بعامل حماية +٥٠ لمكافحة حروق الشمس، وشيخوخة الجلد المبكرة والتصبغ الناتج عن التعرض لأشعة الشمس.

6- واقى شمس خالى من الزيوت من نانقر

من المهم إنك تبقى عارفة المكونات اللي موجودة في واقي الشمس الخاص بيكي، عشان كده المنتج ده من نانقر هو خالي من الزيوت.  وده هيخليه آمن على البشرة و كل أنواعها، ده غير أنه أكيد هيحمي البشرة من حروق الشمس اللي ممكن تتسبب بسبب التعرض المباشر للشمس.  واقى شمس خالى من الزيوت من نانقر ، هيرطب بشرتك و يحميها من أشعة الشمس الضارة و الأشعة فوق بنفسجية، جربيه دلوقتي!

اقرئي ايضاً: هل يتساقط الشعر في الصيف؟

7- واقي شمس بعامل حماية +50 من كولاجرا

وهنا نوصل لآخر منتج من منتجات واقي شمس رخيص وحلو وهو واقي شمس بعامل حماية +50 من كولاجرا . تركيبة الجيل ده سريع الجفاف شديد الترطيب بمضادة لأكسدة وفيتامين E لإضافة الرطوبة طول ما انتي بره البيت. 

8- سورس بيوتى - رول أون واقى شمس SPF 50+

دلوقتي هتقدري تحمي بشرتك بشكل يومي من خلال استخدام الرول أون  الواقى من الشمس SPF +50 من سورس بيوتى وإنفينيتى.  غير أنه هيحمي البشرة هو كمان هيساعدك على تهدئة أي التهابات  ناتجة عن التعرض لأشعة الشمس بسبب مكوناته الملطفة والمرطبة للبشرة والجلد.

9- چل ملطف للجلد من سورس بيوتي 

لو بتدوري على جل يكون مرطب و رخيص وحلو، يبقى مافيش غير چل ملطف للجلد من سورس بيوتي.  الچل ده مكوناته مهدئة وملطفة للبشرة الملتهبة وخاصةً بعد حلاقة الشعر الزائد.

ماتتنازليش عن حماية بشرتك بأفضل واقي شمس ويكون رخيص وكفاءته عالية، ومن خلال ترشيحات سورس بيوتي.