English
توصيل مجاني لجميع الطلبات بإجمالى ٦٥٠ج أو أكثر داخل القاهرة والإسكندرية

مشترياتك

0 items
لا يوجد مشترايات لديك
Image

كيفية العناية ببشرة العروس قبل الزفاف

Save EGP 20.50
<span>غسول للوجه بالعسل</span>
EGP 205.00 EGP 184.50
إضافة لعربة التسوق
أبلغني عند توفره
الأكثر مبيعاً
هيـد بـانـد للشعر
٢٠% خصم إضافى على الأبليكشن
تونر لجميع أنواع البشرة
سيروم هيالورونيك ٢% + B5
<span>آي بالم-كريم عين</span> <span>آي بالم-كريم عين</span>
نفذت الكمية
اكسترا صن سكرين چل +SPF 50 اكسترا صن سكرين چل +SPF 50
كريم ليلى كريم ليلى
EGP 269.90
إضافة لعربة التسوق
أبلغني عند توفره

قبل الفرح بفترة العرايس بتبدأ تحس إنها فاتها الوقت عشان تلحق تهتم ببشرتها، وساعات كتير مع ضغوطات التحضير للزفاف، ممكن العروسة تنسى  العناية ببشرتها، وده ممكن يسبب ظهور بعض المشاكل زي الجفاف، البهتان، أو ظهور حب الشباب. بس في المقالة دي من سورس بيوتي هنعرفك على  منتجات هتساعدك في العناية ببشرة العروس قبل الزفاف. 

العناية ببشرة العروس قبل الزفاف

1- هيـد بـانـد للشعر - سورس بيوتى

الهيد باند من سورس بيوتي هيساعدك تبعدي شعرك عن الوجه أثناء تنظيفه أو وضع المكياج، وده أكيد هيساعدك تحافظي على بشرتكِ نظيفة وخالية من الشوائب.

ده غير إنها مصنوعة من المايكروفايبر اللى بيحافظ على الشعر من الهيشان وكمان سهلة الاستخدام وسهل تثبيتها.


2- غسول للوجه بالعسل- نانقر

من المعروف إن العسل مرطبًا طبيعيًا ممتاز للبشرة، والغسول ده من نانقر هيسساعدك على تنظيف البشرة بلطف وإزالة الشوائب والأوساخ،  وده هيعطي  نضرة وصحة للبشرة، ده لأن الغسول ده  من مكوناته عسل خام ، مستخلص بذور الكتان ، صمغ النحل ، خلاصة الريثا ، حبوب لقاح النحل ، زيت النعناع العطري ، زيت القرفة ، كوكو بيتين ، مادة حافظة.


3- كوزمو آبي - تونر لجميع أنواع البشرة

التونر خطوة أساسية في روتين العناية بالبشرة خاصة العناية ببشرة العروس قبل الزفاف، و تونر كوزمو آبي مناسب لجميع أنواع البشرة. بيساعد تونر كوزمو على توازن درجة حموضة البشرة وإزالة أي بقايا من الغسول أو المكياج، وده بيساعد على  تحسين امتصاص البشرة  لمنتجات العناية بالبشرة الأخرى.

اقرأ ايضاً: أفضل منتجات ازالة شعر الجسم للعروس


4- بايورجانيك - سيروم هيالورونيك ٢% + B5

من المعروف إن سيروم الهيالورونيك مُكوّنًا أساسيًا بيحافظ على رطوبة البشرة، وكمان بايورجانيك اللي بسيروم الهيالورونيك ٢% + B5 على ترطيب البشرة بعمق وبيسيب البشرة منورة.مع السيروم ده هتودعي البشرة الجافة والباهتة في أيام قليلة. 


5- رو أفريكان آي بالم-كريم عين

من المعروف إن منطقة العين هي أكتر منطقة بيبان فيها التجاعيد، وبتحتاج عناية فائقة عن أي منطقة تانية في الوجه، عشان كده رو آفريكان و آي بالم - كريم العين هيساعدك على التخلص من الهالات السودا ، و التجاعيد اللي حول العين ، عشان تظهري في فرحك منورة ومشرقة. 


6- بوباي- اكسترا صن سكرين چل +SPF 50

لو فرحك في الصيف، يبقى الصن سكرين SPF+50 من بوباي مهم يكون من ضمن المنتجات اللي هتسخدميها، لأن الصن سكرين هيحافظ على على بشرتكِ محمية من أشعة الشمس الضارّة، وده هيساعدك على منع ظهور التجاعيد والبقع الداكنة أو اي تصبغات ممكن تسبب مشكلة في يوم فرحك. 

اقرأ ايضاً: أفضل منتجات العناية بالجسم للعروس


7- أڤيك لور - كريم ليلى

خطوة مهمة جدًأ، ممكن تنسيها في روتين العناية بالبشرة الخاص بيكي، وهي الروتين المسائي، ومهم جدًأ إن يبقى في كريم ليلي، وكريم أفيك لور بيساعد على تجديد خلايا البشرة وإصلاح أي أضرار ممكن يكون حصل خلال اليوم، والاهتمام بالبشرة ليلاً هيساعد على الحصول على بشرة نضرة ومتألقة في الصباح.

وماتنسيش تستمعي بيوم الفرح، لأنه يوم مش هيتكرر في العمر غير مرة واحدة!