English
توصيل مجاني لجميع الطلبات بإجمالى ٦٥٠ج أو أكثر داخل القاهرة والإسكندرية

مشترياتك

0 items
لا يوجد مشترايات لديك
Image

مكونات كريم مارفيل للشعر وأفضل البدائل المصرية

كريم للشعر-Dandel
نفذت الكمية
كريم كاسترد للشعر
EGP 220.00 EGP 198.00
إضافة لعربة التسوق
أبلغني عند توفره
كريم للشعر
EGP 180.00
إضافة لعربة التسوق
أبلغني عند توفره

العناية بالشعر بتبقى من أهم الحاجات اللي محتاجة تهتمي بيها في مظهرك الخارجي. ومن ضمن المنتجات الشهيرة في مجال العناية بالشعر، كريم مارفيل عشان بيقوي وينشط شعرك وفروة رأسك.


الكريم ده فيه مكونات طبيعية كتيرة، بتجمع بين أحسن مكونات فعّالة عشان تعزز صحة شعرك. وفي المقالة دي، هنقولك على مكونات كريم مارفيل للشعر وهنقدملك بعض البدائل المصرية اللي ممكن تستخدميها زيه.


مكونات كريم مارفيل للشعر

الكريم ده بيحتوي على مكونات طبيعية مميزة، زي زبدة الشيا اللي بترطب الشعر وبتغذيه، وزيت جنين القمح اللي فيه فيتامينات ومعادن مهمة تعزز نمو الشعر وتقويه. والزيتون اللي بيكون في الكريم بيعتبر مصدر مغذي لفروة الرأس وبيحسن صحة الشعر. وشجرة الشاي اللي بتقضي على الجراثيم والفطريات وبتهتم بفروة الرأس وتقلل من مشكلة القشرة.

اقرئي ايضاً: أفضل غسول للوش بزيت شجرة الشاي


ومش بس كده، الكريم فيه أحماض أمينية وبروتينات بتقوي بصيلات الشعر وبتحسن هيكله، وفيتامينات زي فيتامين هـ والبانثينول اللي بتهتم بصحة الشعر. وفيه كمان مواد زي البروتين والكرايتين اللي بيعيدوا المرونة والتماسك للشعر، والزنك والنحاس اللي بيعززوا نمو الشعر ويحاربوا تساقطه. ومش بس كده، فيه كمان الكاموميل وحبة البركة اللي بيهدّوا فروة الرأس وبيحسنوا حالة الشعر.



البدائل المصرية لكريم مارفيل

بس عشان نضمن ليكي الخيارات، فيه بدائل مصرية ممكن تستخدميها، زي:

بلو كيـر كريم للشعر

احصلي على شعر جذاب وجميل مع كريم بلو كير، الذي يتميز بتركيبة فعالة تستهدف الأسباب الرئيسية لتساقط الشعر وتقصفه. يحتوي على خصائص الكافيار المقوية للشعر، والكافيين المحفز، والصبار الذي يعزز النمو، وزيت جوز الهند وزبدة الشيا للترطيب العميق. كما يشتمل على زيت اللوز المجدد وزيت شجرة الشاي المغذي لفروة الرأس. يمنحك هذا الكريم شعرًا أكثر كثافة وقوة وحيوية بشكل ملحوظ. يتميز هذا الكريم بتقوية خصلات الشعر، وتغذية فروة الرأس، واحتوائه على زيت جوز الهند الغني.


إنفينيتي فارما: كريم للشعر-Dandel

يُعتبر كريم Dandel للشعر من إنفينيتي فارما بديل قوي لكريم مارفيل. تركيبته الفريدة بتوفر الترطيب اللازم للشعر وبتعمل على تنعيمه وتقليل جفافه. يساعد كريم Dandel في تقليل الحكة وقشرة الرأس، مما يجعل الشعر ناعم، لامع، صحي جداً وسهل التصفيف.


نانقر: كريم كاسترد للشعر

كريم كاسترد للشعر من نانقر كمان بديل مميز لكريم مارفيل. ممكن تستخدميه للعناية بالشعر المجعد والكيرلي أو الجاف، بيتكون من تركيبة سميكة بتستخدم  لترطيب الشعر بعمق. بيساعد كمان كريم كاسترد في تغذية الشعر وعلاجه، وبيمنحه مظهر لامع، صحي وناعم.

باختيارك المنتج المناسب للعناية بالشعر، تقدري تعززي صحة شعرك وتحققي المظهر اللي نفسك فيه. البدائل المصرية تعتبر اختيار ممتاز لتقوية وتنشيط الشعر، وبيتميزوا بتركيبات الطبيعية اللي بتحتوي على مكونات فعالة ومغذية. 

احصلي دلوقتي على نتائج رائعة بالعناية بشعرك. اختاري المنتج اللي بيناسب احتياجاتك واستمتعي بشعر صحي وجميل.

وتقدري كمان تزوري موقعنا سورس بيوتي هتلاقي عليه كل منتجات العناية بالبشرة والشعر والجسم عشان تدي لنفسك العناية الكاملة، ادخلي دلوقتي على الموقع واشتري كل اللي تحتاجيه!