English
توصيل مجاني لجميع الطلبات بإجمالى ٦٥٠ج أو أكثر داخل القاهرة والإسكندرية

مشترياتك

0 items
لا يوجد مشترايات لديك
Image

أفضل سكراب للجسم - 4 منتجات مصرية مميزة

نفذت الكمية
جل إستحمام مقشر  ڤانيلا مارشميلو
نفذت الكمية
ملح سبا بالزبادى
ذا ريفايفر-سكراب الجسم
اسكراب القهوة اسكراب القهوة
EGP 100.00
إضافة لعربة التسوق
أبلغني عند توفره

تعتبر عناية بالجسم بشكل منتظم حاجة أساسية عشان تحافظي على جمال بشرتك وصحتها. ومن بين العناصر الأساسية للعناية بالجسم هي استخدام سكراب الجسم. بيساعد سكراب الجسم في إزالة الخلايا الميتة وترطيب البشرة، وده بيخلي البشرة ناعمة وصحية أكتر. 


في المقالة دي، هنعرض عليكي أفضل سكراب للجسم اللي بتقدمها بعض الشركات المشهورة. كملي معانا المقالة عشان تكتشفي المنتجات الرائعة اللي هتساعدك على الحصول على بشرة مشرقة وناعمة. 


أفضل سكراب للجسم

ماورد - اسكراب القهوة

اجعلي سكراب القهوة الطبيعي من ماوورد جزءًا من روتين العناية ببشرتك! هذا المقشر لا يقتصر فقط على إزالة خلايا الجلد الميتة، بل يعمل أيضًا على تنعيم بشرتك وتحسين مظهرها. يتميز بتقليل تصبغات البشرة، وتحفيز الدورة الدموية، والحد من مظهر السيلوليت وعلامات التمدد.


أڤوڤا - جل إستحمام مقشر ڤانيلا مارشميلو

لو كنتي بتدوري على سكراب للجسم برائحة منعشة وكلها ترطيب، فجل إستحمام ومقشر ڤانيلا مارشميلو بلوسوم من أڤوڤا هو أحسن اختيار ليكي وده لأنه بيساعدك تتخلصي من الخلايا الميتة وبيغذي البشرة بفضل تركيبته الغنية بزبدة الشيا وزيت الأرجان. هتلاحظي أن بشرتك بقت ناعمة ومشرقة أكتر بفضل المنتج المذهل ده.

اقرئي أيضًا: أفضل منتجات سكراب للوجه في الوقت الحالي


بوبانا - ملح سبا بالزبادى

بيعتير ملح سبا بالزبادى من بوبانا اختيار رائع عشان تحصلي على بشرة مشرقة ومتوهجة. بيحتوي  السكراب ده على الحليب وفيتامين E، وهو بيقشر البشرة وبيرطبها وكمان بيشيل الخلايا الميتة. 

وكمان بيساعد المقشر ده انه يقضي على الشعر اللي بيبقى تحت الجلد وبيسيب البشرة ناعمة ومشعة. استخدمي المنتج ده الرائع لتحقيق مظهر بشرة صحية ومتألقة.


حتحور - ذا ريفايفر-سكراب الجسم

بيقدم سكراب الجسم ذا ريفايفر من حتحور تجربة فريدة للحصول على بشرة ناعمة ومتألقة. بيعتبر السكراب ده مقشر طبيعي للجسم بحبيبات السكر البني، لانه بيخلصك من البشرة الجافة والخلايا الميتة بلطف وبيوفر ترطيب بيدوم لمدة 24 ساعة. المنتج ده مثالي لجميع أنواع البشرة وبيوفر إحساس رائع بالحرارة لما تستخدميه وده بيساعد على تنشيط الدورة الدموية. وكمان بيعمل على تحسين تدفق الدم وبيساعد في التخلص من ظهور السيلوليت وحب الشباب وعلامات التمدد، وده بيخليه اختيار مناسب للعناية الشاملة بالجسم.

ننصحك بقراءة: أفضل سكراب للشفايف في السوق المصري


دلوقتي تقدري تستمتعي ببشرة ناعمة وصحية لما تستخدمي المقشرات دي، وعشان كده وفرنالك تشكيلة متنوعة من المقشرات اللي تناسب احتياجاتك وتفضيلاتك الشخصية. استمتعي بتجربة العناية بالجسم واستعيدي للإشراقة والنعومة مع المنتجات الممتازة ديه. اختاري السكراب المفضل ليكي واستمتعي ببشرة جميلة وصحية تديلك الثقة والإشراقة.


تقدري كمان تزوري موقعنا سورس بيوتي هتلاقي عليه كل منتجات العناية بالبشرة والشعر والجسم عشان تدي لنفسك العناية الكاملة، ادخلي دلوقتي على الموقع واشتري كل اللي تحتاجيه!