English
توصيل مجاني لجميع الطلبات بإجمالى ٦٥٠ج أو أكثر داخل القاهرة والإسكندرية

مشترياتك

0 items
لا يوجد مشترايات لديك
Image

أفضل كريم مرطب للبشرة الحساسة

<span>يوريبار كريم للجسم</span>
نفذت الكمية
چل لكنتور العين
Save EGP 180.00
<span>مرطب الترا ريتش</span>
EGP 360.00 EGP 180.00
إضافة لعربة التسوق
أبلغني عند توفره

البشرة الحساسة بتعاني من تحسس وتهيج بسهولة، وممكن يكون من الصعب انك تلاقي منتجات ترطب وتهدي النوع ده من البشرة بشكل فعال. ومع ذلك، في بعض من المنتجات المثالية اللي تم تطويرها مخصوص للبشرة الحساسة والجافة. 

لو بشرتك حساسة جداً، فكرة تجربة منتجات وتركيبات جديدة بتكون مجازفة وبيخلي في صعوبة انك تلاقي المرطب المثالي لنوع بشرتك.

وعشان كده في المقالة دي جمعنا لك ثلاثة منتجات مميزة للعناية بالبشرة الحساسة والجافة، من ماركات مختلفة وهما حياة، جلوڤايڤ، وديرماتيك، وهنعرض عليكي مكونتهم عشان ماتتعبيش في التدوير على المنتج المثالي ليكي ولبشرتك!

أفضل كريمات مرطبة للبشرة الحساسة

يوريبار كريم - حياة

يوريبار كريم للجسم من حياة هو مثالي جدا للبشرة الجافة والحساسة. بيحتوي الكريم ده على مزيج فريد من المكونات اللي بتغذي وتهدي البشرة. 

بيتغلغل الكريم ده بسرعة داخل الجلد، وده بيمنع تقشرها وبيضمن أنها تبقى متغذية ومترطبة طول الوقت. بيعمل يوريبار على تهدئة البشرة المتهيجة ويرطبها بعمق، وده بيخليه اختيار مثالي للبشرة الحساسة. كمان من مميزات الكريم ده انه بيخلصك من مظهر جلد الوزه المزعج!

اقرئي ايضاً: أفضل كريم مرطب للبشرة المختلطة

 

چل كريم لكنتور العين - جلوڤايڤ

لو كنت بتعاني من الهالات السوداء وانتفاخات حول العين وكمان بشرتك فوق كل ده حساسة وجافة، چل  كريم جلوڤايڤ ٣×١ للعناية بجلد محيط العين هو الحل المثالي ليكي. بيحتوي على مكونات مهمة زي الكافيين وحمض الهيالورونيك والكولاجين البحري والفيتامينات كتيرة مختلفة. 

بيعمل الكريم ده على ترطيب الجلد وتغذيته، وبيساعد في تحسين ظهور الخطوط الدقيقة حول العينين. باستخدام المنتج ده بانتظام، هتلاحظي فرق وتحسن في مظهر الهالات السوداء ونضارة جلدك.

اقرئي ايضاً: أفضل مرطب شفايف للتفتيح


 مرطب الترا ريتش - ديرماتيك

مرطب الترا ريتش من ديرماتيك هو منتج تاني يعتبر مثالي للبشرة الجافة والحساسة. تركيبته الخفيفة بتهدي البشرة وبتمنحها الترطيب والنضارة اللي بتحتاجيه. 

بيحتوي المرطب ده على مكونات غنية بتعمل على تنعيم وتغذية البشرة بعمق. ممكن تستخدميه يومياً على الجسم، وده بيخليه مناسب للاستخدام اليومي للحفاظ على ترطيب البشرة وتحسين نضارتها.


باستخدام المنتجات المناسبة، تقدري تستمتعي ببشرة صحية ومرطبة، حتى لو كانت بشرتك حساسة وجافة. سهلنا عليكي الاختيار وتقدري تختاري ما بين المنتجات التلاتة اللي عرضناها عليكي واستمتعي ببشرتك وجسمك من غير جفاف ولا حساسية.

 ومن بين المنتجات دي كريم الجسم يوريبار من حياة اللي بيغذي ويهدي البشرة، وچل كريم  لكنتور العين من جلوڤايڤ اللي بيقلل من الهالات السوداء والانتفاخات حول العينين، ومرطب الترا ريتش من ديرماتيك اللي بيحافظ على ترطيب ونضارة البشرة. 

اقرئي ايضاً: أفضل سكراب لتفتيح الوجه

قبل استخدام أي منتج جديد، بننصحك دايماً بإجراء اختبار صغير على جزء بسيط من البشرة ومراقبة رد فعل البشرة عشان تضمني عدم حدوث أي تهيج أو تفاعل سلبي.

تقدري كمان تزوري موقعنا سورس بيوتي هتلاقي عليه كل منتجات العناية بالبشرة والشعر والجسم عشان تدي لنفسك العناية الكاملة، ادخلي دلوقتي على الموقع واشتري كل اللي تحتاجيه!