Placeholder أفضل واقي شمس مع كريم أساس
English
توصيل مجاني لجميع الطلبات بإجمالى ٦٥٠ج أو أكثر داخل القاهرة والإسكندرية

مشترياتك

0 items
لا يوجد مشترايات لديك
Image

أفضل واقي شمس مع كريم أساس

١+١ مجاناً
واقي شمس بعامل حماية ٥٠+ بدرجة لون
<span>لوشن واقي من الشمس (بدرجة لون)</span>
صن بيرفيكتور
EGP 413.00
إضافة لعربة التسوق
أبلغني عند توفره

أكيد عارفين إن البشرة في الصيف بتعاني من الجفاف، وكمان التعرض للشمس في الصيف ممكن يسبب تصبغات في البشرة و ده ممكن يسبب أضرار كتيرة منها إنها تظهر أعراض علامات تقدم العمر والشيخوخة بدري عن اللازم، وعشان كده دايمًا بننصح باستخدام واقي الشمس أو الSunscreen عشان تحافظي على بشرتك وتحميها. 

وفي المقال ده من سورس بيوتي، هنتكلم عن أفضل واقي شمس مع كريم أساس، عشان يبقى قدامك خيارات متعددة تقدري تختاري منهم المناسب ليكي و اللي هيحمي بشرتك من الشمس الضارة و كمان هيدي لبشرتك إضاءة ولمعان لا غنى عنه في فصل الصيف. 

3 من أفضل واقي شمس مع كريم أساس

1-إنفينيتي فارما واقي شمس بعامل حماية ٥٠+ بدرجة لون

كريم واقي الشمس من انفينيتي فارما بيوفر حماية عالية من أشعة الشمس، وده لأنه بعامل حماية +50، وكمان بيتميز بتغطيته الخفيفة، و أنه كمان خفيف على البشرة و بيزود لمسة طبيعية على البشرة، وكمان بيحمي من الأشعة فوق البنفسجية. 

كريم واقي الشمس من إنفينيتي فارما مناسب للاستخدام اليومي.  

2. واقي شمس مع كريم أساس لونا - صن بيرفيكتور

لو بتدوري على حماية كاملة من الشمس مع تأثير خفيف من كريم الاساس، عشان يدي للبشرة اللون الموحد، يبقى كريم لونا صن بيرفيكتور هو أكيد اللي بتدوري عليه.  

الكريم مناسب لجميع أنواع البشرة و بيساعد على توحيد لون البشرة بسبب وجود كريم الاساس فيه، فبالتالي بيحافظ على لون البشرة موحد. 

تركيبة مقاومة للماء ومناسب للإستخدام فى اى ظروف سواء قبل التمرين او السباحة او حتى لحماية بشرتك من سرعة ظهور علامات تقدم العمر او التعرض لتصبغ البشرة بسبب التعرض للشمس.

تعرفي ايضًا على: أفضل كريم لتفتيح البشرة من حروق الشمس

3. بوبانا - لوشن واقي من الشمس (بدرجة لون)

كريم واقي الشمس من بوبانا بيجمع بين حماية البشرة من أشعة الشمس و تغطية كريم الأساس اللي هتساعد على اضافة لمعان وبريق لبشرتك، وكمان هيظهر بشرتك بشكل متجانس و بيحميها من اضرار أشعة الشمس فوق البنفسجية. 

غير حمايته للبشرة من أشعة الشمس هو كمان هيساعد على مكافحة حروق الشمس ، وشيخوخة الجلد المبكرة ، والتصبغ الناتج عن التعرض لأشعة الشمس

اختيار واقي شمس مع كريم أساس يوفر الوقت والجهد، ويضمن لك حماية مثالية وإطلالة جميلة في نفس الوقت، واحنا استعرضنا 3 من أفضل واقي شمس مع كريم أساس، إنفينيتي فارما، لونا صن بيرفيكتور، وبوبانا. اختاري المناسب ليكي  من هذه الخيارات لضمان حماية مثالية وإطلالة جميلة هذا الصيف لا تفوتي عروض سورس بيوتي.